Curs de dezvoltare personala

Motivația cursului : Este cunoscut faptul ca succesul in procesul de dezvoltare pe toate planurile a unui copil este mai sigur daca este inceput cit mai devreme, de la nastere daca este posibil. In cadrul acestor cursuri putem ajuta familia in acest proces, pentru ca impreuna cu parintii, prin iubire si munca, sa oferim sansa fiecarui copil si adult pentru o viata cit mai buna si mai frumoasa.

Scopul activitatilor:

  • identifcarea si dezvoltarea talentelor speciale pe care le are fiecare copil cu care lucrez, dezvoltarea celorlalte abilitati latente, a altor laturi ale psihicului necesare in viitor pentru individul adult, exprimindu-se prin tipul de inteligenta emotionala si cognitiva individuala;
  • consilierea parintilor in orice problema care apare in relatia cu proprii copii, descoperirea si cunoasterea reciproca.

Dezvoltarea inteligentei emotionale :

Cu copiii ante-prescolari si prescolari vom utiliza jocuri de grup si feedback-ul, pentru identificarea emotiilor proprii si ale celorlalti, pentru reglarea emotivitatii personale, pentru formarea empatiei, a increderii in sine, a imbunatatirii relationarii cu ceilalti, a cresterii tolerantei fata de sine si fata de ceilalti, a adaptabilitatii la frustrare, a cresterii optimismului.

Vom lucra cu copiii scolari utilizind tehnici de comunicare si jocuri de grup, pentru cresterea respectului de sine si de ceilalti, pentru dezvoltarea capacitati utilizarii propriilor emotii in vederea gindirii, pentru formarea unei gindiri divergente, pentru obtinerea independentei (de familie, de alte terte persoane), pentru formarea caracterului asertiv, pentru flexibilitate in gindire, pentru controlul cit mai bun al emotiilor, pentru o cit mai buna toleranta la stress, obtinerea optimismului si a fericirii.

Dezvoltarea inteligentei cognitive :

Cu copiii ante-prescolari si prescolari (1-6 ani) se vor utiliza activitati ludice, care sa utilizeze partea cognitiva a aparatului psihic (jocuri de atentie, de memorie, de asociere, de limbaj, de dezvoltare a capacitatii vizuale, a celei spatiale, de concentrare cit mai buna, de crestere a vitezei de reactie, a sprititului de observatie, etc).

Pentru copiii scolari (6-12 ani) se vor utiliza jocuri de logica, de gindire rationala, de formare a gindirii analitice, de sinteza, de cautare de noi solutii, etc.

Cele doua laturi ale inteligentei pot fi dezvoltate simultan, concomitent, prin alternarea tehnicilor si a jocurilor folosite de psiholog.